S hrano nad gripo in prehlad

Nenadne spremembe vremena z nihajočimi temperaturami so odlične razmere za razvoj gripe in prehladov, zato se jim kaže ustrezno prilagoditi in se nanje dobro pripraviti. Ne, ne govorimo o tabletah, sirupih in pastilah, ampak o nečem veliko starejšem – zdravi prehrani.

Ker se prehladom (skoraj) ne da izogniti, je pomembno telo čim bolje prilagoditi razmeram, dvigniti njegovo odpornost in ga pripraviti na boj z virusi. Tako bo čas okrevanja krajši, predvsem pa bo prehladov veliko manj.

Prvo pravilo – obramba! Tudi s hrano.

S primerno prehrano telo izboljša svojo odpornost, zato je priporočljiv večji poudarek na vitaminih (še posebej A in E), živilih z visoko vsebnostjo selena ter živilih, ki krepijo imunski sistem.

Z vitaminom C so poleg limon bogati še brokoli, paprika, pomaranče in grenivke, jagode, ananas in kivi.

Vitamin E, ki pomembno podpira imunski sistem, najdemo v mandljih, sončničnih semenih, zelenolistni zelenjavi (špinača, brstični ohrovt …), borovnicah, polnozrnatih žitih ter brokoliju.

Za izboljšanje in okrepitev imunskega sistema naj bodo na jedilniku čim pogosteje mastne ribe (losos, tuna in različne plave ribe), jogurt, kefir in lanena semena, za pripravo solat pa uporabljajte oljčno in orehovo olje. Pomemben je tudi selen, ki ga telesu zagotavljajo puranovo in piščančje meso, govedina in jagnjetina, tuna in škampi ter predvsem jajca in indijski oreščki. Ob prvih znakih prehlada pomagata tudi česen in čebula.

Ne pozabite na počitek in dovolj tekočine!

Ko se pojavita gripa ali prehlad, telo potrebuje predvsem čas in počitek. Žal se vse več ljudi kljub vročini in slabemu počutju vseeno odpravi v službo in s tem naredi več slabega kot dobrega. Bolezen traja dlje, lahko se pojavijo dodatne težave, obenem se okužijo tudi sodelavci.

V boju z boleznijo telo zaradi vročine porabi več energije, kar se v kombinaciji s potenjem in manjšim apetitom pogosto pokaže v obliki izgube teže. Redno pitje manjših količin pijače, najbolje vode ali čajev oziroma izotoničnih napitkov, preprečuje dehidracijo in pomaga telesu, da lahko kljub vročini deluje normalno. Dobrodošle pijače so tudi sadni sokovi (naravni pomarančni sok), ingverjev čaj z medom ter čista juha.

Pomembno je, da se pri gripi in prehladu izogibate alkoholu in kofeinskim napitkom, kot so kava, pravi čaji in različni energijski napitki s kofeinom.

Počitek, dovolj tekočine in kurja žup'ca

Najboljši recept za prebolevanje in okrevanje pri gripi in prehladih sestavljata čas za krepak počitek ter dovolj tekočine. Prebolevanje gripe ne zahteva posebne diete, bolj je pomembno, da je hrana izbrana in pripravljena tako, da je prijazna do vnetega grla in jo je lažje pogoltniti.

Prava pika na i izbrani prehrani pa je »mamina klasika« oziroma piščančja juha, ki velja za legendarno univerzalno zdravilo. Juha zagotavlja tekočino, pomaga blažiti vnetja ter kašelj in, če je vroča, pri odpiranju dihalnih poti. Tudi če res nimate teka, vas bo že vonj domače juhe napolnil s pozitivno energijo, zvrhan krožnik pa pospešil okrevanje.

Jejte zdravo, še preden se vas loti prehlad

Vedno je bolje delovati preventivno, pri tem pa se ne gre zanašati na izgovore, da nimate časa ter da niste mogli ali vedeli, kaj skuhati … Če se vam (še) ne da brskati po kuharskih knjigah, si prenesite štiri odlične recepte Cool Fotra za hitre in zdrave malice, potem pa se lotite še našega Migimigi izziva Jej zdravo!