NEVARNOSTI NEZDRAVE PREHRANE

Zdrava prehrana nikakor ni pomembna samo zaradi estetskih razlogov, čeprav z željo po lepši postavi ni nič narobe. Primerna prehrana tudi zmanjšuje verjetnost nastanka srčno-žilnih in drugih kroničnih bolezni, izboljšuje razpoloženje, pozitivno vpliva na tvoje možganske funkcije, ti omogoča doseganje boljših rezultatov pri športnih aktivnostih …

Danes v svetu več ljudi umre zaradi posledic neprimerne prehrane kot zaradi kajenja. Če ješ zdravo, imaš večjo verjetnost, da boš živel/a dlje in da bo tvoja kakovost življenja večja.

Možni negativni vplivi neprimerne prehrane:

  • Večje tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni, sladkorne bolezni tipa 2, kapi, nekaterih vrst raka, osteoporoze, bolezni zobne votline.
  • Večje tveganje za zvišan pritisk, zvišan holesterol, anemijo.
  • Večje tveganje za pojav duševnih bolezni.
  • Slabše delujoč imunski sistem.
  • Prekomerna telesna teža, debelost.
  • Slabša prebava, napihnjenost.
  • Slabša kakovost spanca.
  • Manj energije za opravljanje vsakodnevnih aktivnosti.
  • Slabša sposobnost koncentracije pri učenju in delu.
  • Slabši spomin, večje tveganje za nastanek demence.
  • Splošno slabše počutje, utrujenost.
  • Šibkejše mišice in kosti.
  • Krhki nohti in lasje, težave s kožo.
  • Slabša telesna samopodoba.
  • Hitrejše staranje.
  • Slabša kakovost življenja.
  • Krajša življenjska doba.

Je glavni krivec sladkor? Ali maščobe?

Katero živilo je krivo za debelost in vse naštete težave? Je to čokolada? Mogoče kruh? Ali maslo?

Tvoja prehrana je nezdrava, če ni prilagojena tvojim potrebam po energiji in/ali ti ne zagotavlja zadostne količine hranil.

Nobeno živilo samo po sebi ni odgovorno za negativne posledice. Bistvena je celota, skupek neprimernih prehranskih navad in izbir znotraj daljšega časovnega obdobja.

Če želiš zmanjšati tveganja za zdravje, je smiselno, da posvetiš pozornost skupnemu vnosu kalorij, ki je najpogosteje previsok. Po podatkih Statističnega urada iz leta 2019 je prekomerno težkih več kot polovica (58,1 %) odraslih prebivalcev Slovenije, 19,9 % od teh je debelih.

Debelost je že sama po sebi dejavnik tveganja za kronične bolezni, povečuje tudi pogostost težav s kostmi, sklepi in dihanjem ter slabo vpliva na psihično počutje.

Poleg primernih porcij pa je za ohranjanje zdravja bistvena tudi kakovost in raznovrstnost živil na tvojem krožniku.

Ali ne smeš nikoli več uživati v svoji najljubši hrani?

V svoji prehrani poskušaj omejiti prekomerno in prepogosto uživanje energijsko bogatih in hranilno revnih živil: visokopredelane (ultra procesirane) hrane, sladkih in slanih prigrizkov, industrijsko pripravljenih slaščic, predpripravljenih jedi, hitre hrane, ocvrte hrane. S takšnimi izbirami ogrožaš svoje zdravje.

Obenem pa zdrava prehrana ne pomeni, da ne smeš nikoli več uživati v čokoladi, pici, burgerju ali svoji drugi najljubši hrani, ki ni opredeljena kot zdrava. Poskušaj jesti zdravo vsaj 80 % časa, preostalih 20 % pa je lahko hrana, s katero se pregrešiš.

Avtorica: FitLucija

Image