Sedem preventivnih ukrepov za okrepitev srca

Bolezni srca in ožilja so postale ene najpogostejših bolezni sodobnega časa. Zaradi njih v Evropi umre vsak drugi človek.

A srčno-žilne bolezni niso le problem starega prebivalstva, zaradi nezdravega načina življenja vse pogosteje prizadenejo že mlajše populacije v zgodnjih tridesetih letih, ne da bi se te tega sploh zavedale.

Zato je skrajni čas, da za najpomembnejšo mišico v telesu vsi začnemo skrbeti bolje. Tukaj je sedem nasvetov, kako lahko njeno delovanje enostavno izboljšaš.

1. Privošči si 10-minutni sprehod

Gibanje je pomemben del procesa za okrepitev srca. A če zanj nikoli ne najdeš časa ali se ti ob misli na gibanje pred očmi prikaže tema, lahko začneš z 10-minutnimi dnevnimi sprehodi. Toliko pa že lahko narediš za svoje telo. Bonus? Po sprehodu bo počutje zagotovo boljše.

Če je gibanje že sestavni del tvojega urnika, pa evo, petka! Srce ti je gotovo hvaležno. Sprehod je v tem primeru lahko odličen način, kako nekaj dodatne vadbe vključiti v vsakdan. Namesto z avtom se v najbližji fitnes zato naslednjič lahko odpraviš kar peš.

2. Izberi sadje ali zelenjavo

Kaj? Za krepitev srca lahko tudi jem? Seveda, sadje in zelenjava sta odličen način, kako v telo vnesti kup vitaminov, ki bodo koristili delovanju srca. Pomagali ti bodo pri uravnavanju krvnega tlaka in morda boš na njihov račun s sebe odvrgel tudi nekaj odvečnih kilogramov.

Seveda ob tem poskusi zmanjšati vnos soli, sladkorja, rdečega mesa in nezdravih maščob.

Živila, ki krepijo srce: fižol, leča, paradižnik, špinača, jabolka, hruške, maline, oljčno olje, ribe, česen …

3. Dan začni z zdravim zajtrkom

Prazna vreča ne stoji pokonci in zajtrk je lahko pomemben vir vlaknin, vitaminov in mineralov, ki jih bo srce koristilo skozi dan. Da bi od zajtrka odnesel kar največ, ga pripravi iz žitaric (idealna je ovsena kaša), otrobov, polnozrnatega kruha, oreščkov ali sadja.

4. Poskrbi za zadosten spanec

Ne samo hrana, tudi spanec vpliva na tvoj krvni tlak, kar pomeni, da je zadostna količina spanja neposredno povezana z zdravjem tvojega srca.

Spanec si lahko izboljšaš z:
  • zmanjšanim vnosom soli,
  • zmanjšanim vnosom alkohola,
  • izogibanjem stresnim situacijam,
  • redno vadbo,
  • ukinitvijo pozne večerje.

5. Zadihaj globoko

Stres lahko pomembno vpliva na raven tvojega krvnega tlaka, ne glede na to, koliko si star. Ena izmed učinkovitih metod, kako se spopasti s stresom, je globoko dihanje. Poskusi nekaj minut na dan počasi in globoko dihati. Pomagalo ti bo, da se nekoliko sprostiš, prav tako pa boš s tem pripomogel k znižanju krvnega tlaka in si nekoliko napolnil baterije.

6. Opusti kajenje

Tako kot alkohol je tudi tobak škodljiv za srce, zato ne glede na to, kako dolgo že kadiš, ni nikoli prepozno za to, da odnehaš. Študija ameriške neodvisne organizacije American Cancer Society je namreč pokazala, da se krvni tlak lahko povsem normalizira že 20 minut od opustitve kajenja, po treh mesecih se izboljša delovanje pljuč, po enem letu pa se tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni zmanjša za polovico.

7. Naroči se za pregled pri zdravniku

Pametno je, da se vsakih nekaj let naročiš na celovit pregled pri zdravniku, saj so preventivni pregledi ključnega pomena za tvoje zdravje. Pregled krvi, urina in EKG ti bodo pomagali zaznati morebiten pojav srčno-žilnih bolezni in prej ko težave odkriješ, lažje jih bo odpraviti.