S kolesom na po najvišji asfaltirani cesti v Sloveniji (2030 m.n.m.)

Alpski krog (Kranjska Gora – Vršič – Trenta – Log pod Mangartom – Mangartsko sedlo – Predel – Kranjska Gora)

Zelo zahtevno

108 kilometrov

2864 višinskih metrov

Cca. 6 ur s povprečno hitrostjo 18 km/h

Prikaz trase na zemljevidu:

Prenesi .gpx datoteko tukaj.

  • Slika 1: Iz prve vojne
  • Slika 2: Mangart
  • Slika 3: Most
  • Slika 4: Proti Vršiču
  • Slika 5: Razgled
  • Slika 6: Sedlo
  • Slika 7: Tunel
  • Slika 8: Vršič začetek

Opis trase:

Iz Kranjske Gore se odpravimo proti prelazu Vršič. Vzpon je na začetku položen, a cesta hitro postane bolj strma in kmalu ugotovimo, da Vršič ni šala. Dobra stran je, da se na Vršič vzpenjamo na začetku in imamo zato še veliko zalogo energije. Po znamenitih serpentinah se znajdemo na prelazu od koder se spustimo v dolino Trente. Cesta nas potem vodi bolj ali manj po ravnini do Loga pod Mangartom. Počasi (poudarek je na počasi) se začnemo vzpenjati na Mangartsko sedlo. Višinski metri se začnejo nabirati zelo hitro, klanec je dolg in na delih zelo strm. Cesta je zelo ozka, ponekod se peljemo ob prepadih, potrebno je biti zelo previden, še posebej, če se srečamo z avtomobili. Posebnost te ceste je 5 tunelov vklesanih v stene. Tuneli so zelo temni, na kolesu je potrebno imeti lučko spredaj in zadaj. Brez sprednje lučke je težko kolesariti v temi, obstaja nevarnost izgube občutka za stabilnost, brez zadnje lučke pa smo kolesarji slabo vidni voznikom avtomobilov. Na Mangartskem sedlu (cesta na sedlo je najvišja asfaltirana cesta v Sloveniji) se uzpnemo do mesta, kjer se cesta krožno obrne is se začnemo spuščati. Zaradi višine (2030 m.n.m.) je dobro s seboj vzeti anorak. Seveda je treba imeti zadostne količine hrane in pijače. Pri spustu je tudi treba biti zelo previden, nakloni so veliki in hitrost hitro naraste. Spustimo se proti Predelu (Italija) in se po lepi dolini vrnemo v Kranjsko Goro. Po kilometrih ni dolga trasa, je pa zelo lepa, višincev se nabere za en Triglav.