7 nasvetov, kako doseči (pred)novoletne cilje

Image

Izpolnjevanje (pred)novoletnih obljub se običajno ne izide, ker so bile sprejete na hitro in v poplavi čustev ter zahtevajo preveč sprememb naenkrat. Zato sem za tokratno nalogo pripravil še nekaj koristnih nasvetov, s katerimi bodo naslednje leto ob vseh tvojih ciljih zelene kljukice.

Tole je naloga:

Zastavi si 5 ciljev in jih v novem letu tudi uresniči!

Za motivacijo bom trem podelil Migimigi majčko.

Image

Tole so nasveti in namigi, kako se lotiti izpolnjevanja obljub oziroma zastavljenih ciljev.

Najprej si poglejva, zakaj prednovoletna vnema in zagnanost tako hitro upadeta. Po raziskavah namreč kar 88 % obljub ni nikoli izpolnjenih, vzrok pa tiči v tem, da novoletne obljube najpogosteje zahtevajo spremembo vedenja in utečenih navad. Spremeniti moraš svoj »mindset« in vsakodnevno rutino, kar je lahko zelo velik šok.

Dodatna oteževalna okoliščina je tudi čas, saj rezultati pri spremembah vedenja niso vidni takoj, ampak šele čez nekaj časa. Zato je seveda popolnoma razumljivo, da te po dveh tednih hujšanja in le enem kilogramu manj na tehtnici vse mine …  

Disciplina in vztrajnost

»Mah, ne da se mi več, itak se nič ne pozna …« Vsak, ki je kdaj poskusil z novoletnimi obljubami, pozna to misel, kajti najlažje je poiskati izgovor, odnehati in se zaviti nazaj v mehurček udobja. Ampak na ta način ne bova nikamor prišla. 

Novoletne obljube in cilji zahtevajo veliko jeklene discipline in še več najbolj trmaste vztrajnosti, kar je premoreš! Vsi je nimamo (dovolj), zato si za dosego ciljev pomagamo z upoštevanjem preizkušenih nasvetov in »namigimigov«:

  1. Določi svoj »Zakaj?«. To, da veš, zakaj si želiš nekaj spremeniti, opustiti, doseči ali popraviti, je neverjeten motivator. Če hujšaš le zato, ker hujša tudi tvoj/-a prijatelj/-ica, je bolj slab razlog, v katerega pravzaprav sploh ne verjameš tako zelo, kajne?
  2. Obljube naj vsebujejo realne cilje. Preden slavnostno prisežeš, pomisli, ali je nek dosežek realen. Že res, da morajo biti cilji visoki in ambiciozni, a nekaj zdrave kmečke pameti je vedno dobrodošle. Zdrav cilj je preteči maraton v nekem rekreativnem času, čas pod dvema urama pa, bodiva iskrena, ni realen.
  3. Večje cilje razdrobi na več manjših. Na ta način dosežeš več majhnih zmag, ki te ves čas motivirajo in ti dajejo vedno znova nov zagon. Pri hujšanju, recimo, bodo šli kilogrami dol eden po eden, ne pa kar vseh 15 naenkrat, drži?
  4. Načrtuj (in se nato načrta tudi drži!). Zgolj ideja o teku dvakrat na teden ni dovolj, saj jo hitro povozijo druge, »bolj pomembne stvari«, zato si naredi natančen načrt. List s cilji in načrtom prilepi na hladilnik ali na steno in si ga vsak dan oglej. To pomaga.
  5. Si upaš svoje cilje javno razkriti? Če za tvoje cilje ve še kdo, je veliko težje odnehati, poleg tega pa bodo tvoji vmesni doseženi cilji in napredek deležni še večjega odobravanja in spodbude. Nekaj najboljših prijateljev lahko prosiš tudi za podporo v trenutkih, ko imaš krizo ali ko se ti bo zdelo, da je najbolje odnehati. Aja, pa odlična slaba vest so, kadar tvoja ni dovolj močna.
  6. Sledi spremembam in napredku. Najslajše je opazovati svoj napredek: graf padanja teže, nove besede tujega jezika, fotografije »prej/potem«, število opravljenih sklec in trebušnjakov – beleženje rezultatov ter opombe v tvojem dnevniku novoletnih ciljev so super za motivacijo in potrditev, da si na pravi poti.
  7. Ne pozabi se nagraditi. Za vsak dosežen vmesni cilj si zaslužiš nagrado. Edino pravilo je, da nagrada ne sme biti »s temne strani«. To pomeni, da se pri odvajanju od sladkarij ne smeš nagraditi s čokolado, pri hujšanju uspeha ne smeš proslaviti s pico, pri nabiranju kondicije pa z enotedenskim poležavanjem. Raje si kupi novo tekaško majico ali si za kosilo privošči zobatca namesto orade. 

Vzemi vajeti v svoje roke in ne obupaj!

Zdaj veš, kako se lotiti izpolnjevanja obljub in doseganja ciljev. Ljudje okoli tebe ti lahko pomagajo in te pri tem spodbujajo, vedno pa se bodo našli tudi taki, ki te bodo vztrajno vabili nazaj v udobje mehurčka. Odločitev o tem, ali bo tvoj seznam obljub čez eno leto v celoti odkljukan ali ne, pa je povsem tvoja.   

Upam, da izbereš na videz težjo, a tudi veliko bolj razburljivo in zanimivo pot. Predvsem pa ti želim, da nikoli ne obupaš! 

Srečno, zdravo in razmigimigano novo leto 2019!

 

Trkaj

Ambasador izziva Zmigi se!