Zakaj je treba na življenje gledati pozitivno

O tem, da pozitivno razmišljanje krepi zdravje, so stoodstotno prepričani vsi optimisti. Do podobnih ugotovitev pa so po letih raziskav prišli tudi strokovnjaki različnih univerz. Pozitivna naravnanost, optimističen pogled na svet in iskanje dobrega v vsaki stvari so vedenja, ki podaljšajo življenje, izboljšajo imunski sistem, pomagajo pri borbi z boleznimi ter jih celo preprečujejo. Koristi pozitivnega mišljenja se kažejo skozi boljše, srečnejše in bolj zdravo življenje, pozitiven odnos pa dobro vpliva na vsa področja življenja. 

Pozitivno razmišljanje krepi zdravje

Misli, pozitivne ali negativne, imajo veliko moč. Vsako jutro pa se lahko odločiš, na katero stran te bodo odnesle. Pozitivno razmišljanje vodi do pozitivnih občutkov, ta pa v predelu možganov, imenovanem ventralni striatum, sprožijo kemične reakcije, ki jim rečemo sistem nagrajevanja. Stimulacija tega dela možganov s pozitivnimi mislimi prinaša ugodje, kar so znanstveniki uspeli povezati tudi s pozitivnimi vplivi na zdravje, sproščenost in dobro počutje.

Namig: Joga, tai chi, meditacija in različne dihalne vaje so odlični za umirjanje in so lahko prvi korak k novemu načinu razmišljanja, življenja in odnosa do težav. Pomagajo tudi sproščujoči sprehodi v narfavi, plavanje in ukvarjanje z umetnostjo.

Poznaš glavne koristi pozitivnega mišljenja?

S pozitivnostjo lahko ubiješ več muh na en mah. Tule so vsaj štiri:

  • Zmanjšuje stres in slabo počutje. Ohranjanje pozitivnega odnosa v stresnih situacijah je ključ do učinkovitega reševanja težav brez škodljivih posledic za zdravje telesa in duha.
  • Izboljšuje imunski sistem. Pozitivno razmišljanje je močno orožje pri preprečevanju razvoja bolezni, saj pomaga imunskemu sistemu pri zaviranju nastanka bolezni.
  • Upočasnjuje staranje in podaljšuje življenje. Eden pomembnih dejavnikov pri hitrosti staranja je stres. Optimizem in pozitivno razmišljanje stres učinkovito preprečujeta oziroma zmanjšujeta njegove posledice, s tem pa tudi staranje.

Negativne misli so kot oblak, ki prekrije sonce …

Podobno moč, kot jo imajo pozitivne misli, imajo na žalost tudi negativne. Negativne misli škodljivo vplivajo na tvoje zdravje, saj povzročajo tesnobo, depresijo in občutek nemoči oziroma obupa. Če se ujameš v vrtinec negativnih misli, te lahko hitro potegnejo »na temno stran«. Tam glavne vloge igrajo strah, tesnobnost, brezvoljnost in nezmožnost videti lepoto življenja v sedanjosti.

Dolgotrajne negativne misli lahko celo oslabijo imunski sistem, to pa lahko povzroči nastanek ter pospeši razvoj nekaterih resnih bolezni. Sladkorna bolezen, rakava obolenja, možganska kap, srčni infarkt in druge bolezni se namreč veliko lažje razvijajo ob spremljavi negativnih misli, potrtosti, vdanosti v usodo in prepričanju, da ti tako ali tako ne bo uspelo …

Negativne misli niso enako kot žalost, jeza ali potrtost, ki nastopijo zaradi posebnih dogodkov, kot je na primer smrt bližnjega. Žalovanje naj traja nekaj časa, nato pa se spet osredotoči na razloge za veselje in se z optimizmom podaj naprej!

Namig: Odpusti si, vsak dan poišči vsaj tri stvari, zaradi katerih čutiš hvaležnost, veliko se smej in čim prej izstopi iz mehurčka udobja.

Pozitivnost in optimizem se da natrenirati

Različne tehnike pozitivnega razmišljanja pomagajo spremeniti navade in mišljenje oziroma pridobiti odpornost. To pomeni, da se znaš prilagoditi različnim stresnim situacijam in drugim negativnim dogodkom ter odreagirati na pozitiven način.

Ena takih tehnik je, da v vsaki situaciji poiščeš nekaj dobrega. To velja za deževen dan, gnečo na avtocesti ali goro dela v službi. Preden te pograbijo malodušje, jeza, obup ali tesnoba, se vprašaj, kaj je v tem dobrega, nato pa pograbi to rešilno bilko in se težave loti s svetle plati.

Odpornost lahko zgradiš na več načinov, ključni pa so trije koraki:

  • imej dobre odnose s partnerjem, družino, prijatelji in sodelavci,
  • sprejmi dejstvo, da so spremembe del življenja,
  • namesto čakanja, da se rešijo sami od sebe ali izginejo, se problemov loti takoj in odločno.

Namig: Vsak dan skušaj koga pohvaliti ali pri ljudeh, ki jih srečaš, izpostaviti vsaj eno dobro lastnost. Ni treba, da jim to dejansko tudi rečeš, dovolj je le, da se navadiš o ljudeh razmišljati drugače – pozitivno. 

  

Predvsem pa, ne pogrevaj negativnih mislih. Osredotoči se na svoje življenje in razmisli, kateri kolesarski izlet je za današnje sončno popoldne najboljši in kdo od prijateljev bi lahko šel s teboj. 😉 Že zjutraj se lahko pogledaš v ogledalo, se nasmehneš, si rečeš, da bo danes odličen dan, in se odločiš, da ta dan nobena naloga ne bo pretežka.