Raztezne vaje za vsako pisarno – video!

Image

Bolečine v vratu in ramenih, boleča zapestja in komolci, zakrčenost ter druge posledice prekomernega sedenja so pogosti spremljevalci ljudi, ki dejalo v pisarnah. Temu bomo zdaj z nalogo tega tedna naredili konec:

Med delom si privošči 20 minut razteznih vaj.

Med vsemi, ki se boste lotili razteznih vaj v pisarni, bomo enemu podarili malo kocko Migimigi!

Najprej si oglej, kaj te čaka v primeru, če se ob osmih zjutraj usedeš na svoj pisarniški stol in ob štirih (ali še kasneje) vstaneš ter se odpraviš domov:

  • Slaba drža telesa/postava – dolgotrajno sedenje je še slabše, ker večina ljudi sedi nekoliko zgrbljenih pred nepravilno postavljenim zaslonom ter z rokama in nogama v nenaravnem položaju. Vse to slabo vpliva na postavo, saj povzroča »puklasto« držo.
  • Večja verjetnost poškodb – ne za mizo, seveda, a neuporaba mišic in sklepov zaradi dolgotrajnega sedenja telo oslabi, zato je veliko večja verjetnost, da bo do poškodb prišlo že pri najbolj enostavnih vajah ali opravilih, kot so recimo delo na vrtu, pospravljanje garaže ali tek ob otroku, ki se uči voziti kolo.
  • Večja verjetnost za nastanek bolezni – premalo gibanja pripomore k nastanku srčno-žilnih obolenj, sladkorne bolezni tipa 2 ter celo raka. Če predolgo sedite v pretesnih oblačilih ali s spodvitimi nogami, vam v skrajnem primeru grozijo tudi težave zaradi krvnih strdkov (podobno kot pri dolgih letih z letalom).
  • Sedenje izniči učinke telovadbe – raziskave so pokazale, da 10 ur sedenja v pisarni izniči 80 % koristi, ki jih je prej prinesla ura jutranje rekreacije (teka). A ni škoda?
  • Sedenje povzroči še več sedenja – kaj pomisliš, ko po celodnevnem utrujajočem sedenju prideš domov in zagledaš kavč v dnevni sobi! Natanko to: »Malo se moram usesti …« Je treba še kaj dodati?
  • Sedenje povečuje telesno težo, ta pa čas sedenja – sedenje zmanjša porabo kalorij za 30 %, kar za 90 % pa se zmanjša število encimov, ki sodelujejo pri razgradnji maščob. To vodi k povečanju telesne teže, to pa sproži začaran krog sedenja in pridobivanja teže.
  • Sedenje poveča možnost demence – višja raven glukoze zaradi manj gibanja lahko vpliva na možgane in v starosti poveča možnost za demenco. 

Škodljivim posledicam dolgotrajnega sedenja se najbolj učinkovito upreš tako, da sedenje večkrat prekineš ter se temeljito razmigaš in pretegneš. Dovolj je že, če vsako uro vstaneš, narediš nekaj korakov po pisarni ali do konca hodnika in nazaj. Še bolje pa je, če si pred začetkom dela ter nato vsaj še enkrat med delom vzameš 20 minut premora ter se lotiš pisarniških sprostitvenih vaj.

Namig: Oglej si videe z različnimi vajami, s katerimi telo dodobra »razmigaš« in se spet napolniš z energijo, glavi pa povrneš zbranost.

Kako prekiniti škodljivo rutino dolgotrajnega sedenja?

  • Vsako uro si vzemi krajši premor in se sprehodi po pisarni.
  • Če se da, svoje delovno mesto spremeni iz sedečega v kombiniranega stoječe-sedečega.
  • Pred delom in vsaj še enkrat vmes naredi nekaj pisarniških razteznih vaj.
  • Pisarniški stol zamenjaj z žogo za sedenje.
  • Izkoristi vsako priložnost za to, da vstaneš izza mize in si pretegneš noge.
  • Vsaj dvakrat na uro umakni oči z zaslona računalnika in se za 20 sekund zazri v 6 do 15 metrov oddaljen predmet ali, še bolje, glej skozi okno.
  • Svoje delovno mesto uredi telesu prijazno (višina in naklon sedala, naklon naslonjala, višina mize, višina zaslona, ergonomija tipkovnice …).

Bonus razgibavanje:

  • Namesto dvigala uporabi stopnice.
  • Ko je lep dan, pojdi v službo peš, s kolesom ali skirojem.

Dolgotrajno sedenje povzroča vrsto napetosti in bolečin, te pa v povezavi s psihičnimi obremenitvami povzročajo tudi stres. Tega najlažje ublažiš s sprostitveno masažo, zato se hitro prijavi na Migimigi izziv s Petro Majdič, v katerem si lahko priboriš odlično masažo na delovnem mestu. Mimogrede, s teboj bosta uživala še dva iz tvoje pisarne.

Pozdrav!

Trkaj

ambasador izziva Zmigi se