Dan za sadje! Veš, katero ima največ sladkorja?

Sacher torta = banana. Sladoled = jabolko. Sirov zavitek = kivi. Kava s smetano = hruška.

Ker je sladkor škodljiv, uživanje sadja in zelenjave pa ima na tvoje zdravje veliko pozitivnih učinkov, se tvoja tedenska naloga za zdrav življenjski slog glasi:

Po kosilu si namesto sladice privošči sadje.

Enega od sladkosnedov, ki bodo sladke sladice zamenjali z jabolki, mandarinami, hruškami in bananami, čaka zvrhana košarica sadja in zelenjave!

Morda res ni enako, če po kosilu namesto v sirov zavitek ugrizneš v jabolko, a slednje je veliko bolj zdravo in koristno za tvoje dobro počutje. Verjemi, tudi sadje ali zelenjava sta lahko super sladica, za to pa imata veliko razlogov:

  • Sadje je prav tako sladko. Od najslajšega grozdja (18,1 g sladkorja/100 g sadeža) do avokada (0,9 g/100 g), vsak si lahko izbere sadje sladkosti, ki mu odgovarja.
  • Za vse letne čase. Poleti prija sočno sadje, pozimi so odlična ideja posušeni krhlji.
  • Bogata izbira. Pester nabor različnega sadja in zelenjave ti omogoča, da imaš vsak dan kaj drugega za sladico.
  • Enostavna priprava. Dovolj je že, če sadje dobro umiješ pod tekočo vodo ali olupiš in – voilà! Sladica je pripravljena. Sadje pa seveda lahko tudi narežeš na koščke, zmiksaš v smuti, iztisneš iz njega sok …
  • Eno samo zdravje. Medtem ko ti sladice prinesejo nekaj dodatnih kilogramov, ti sadje in zelenjava pomagata preprečiti ali ublažiti nekatere bolezni, kot so povišan krvni tlak, nekatere vrste raka ter bolezni srca in ožilja.
  • Hranljivo in okusno! Poleg čudovitega okusa so sladice te vrste tudi hranljive, bogato založene z vitamini in minerali, vlaknine pa so odlične za prebavo.
  • Več barv! Z nekaj domišljije imaš lahko na krožniku vse možne barve in si na ta način popestriš zaključek kosila, sredi dneva pa prija tudi pisana sadna malica.
  • Sadje v vseh oblikah. Poleti je zakon sveže sadje, kasneje pa si ga lahko privoščiš v obliki posušenih rezin, zmrznjenega, vloženega …
  • Uživanje sadja in zelenjave je zabavno. Si lahko zamisliš kaj zabavnejšega, kot so češnje, ki jih ješ zunaj na vrtu in pri tem tekmuješ v pljuvanju koščic v daljino?

S sadjem za sladico lahko močno izboljšaš svoje zdravje, počasi pa z njim popestriš tudi popoldansko malico in »hitre prigrizke« čez dan, na izletu, v službi ali v šoli. Odvisno od tvoje sladkosnednosti si lahko izbereš bolj ali manj sladke sadeže:

Sveže sadje

Grami sladkorja na 100 gramov sadeža

grozdje

18,1

banana

15,6

mango

14,8

češnje

14,6

jabolko

13,3

 

Suho sadje

Grami sladkorja na 100 gramov sadeža

mango

73

rozine

65

datlji

64,2

fige

62,3

marelice

39

Katerega izbereš?

 

Pozdrav!

Trkaj,

ambasador izziva Zmigi se!