Je kdo žejen?

Ta teden te čaka »žejna« naloga. Čeprav ni več poletno vroče, ne smeš pozabiti na redno pitje tekočine, saj vročina ni edini razlog za izgubljanje tekočine in možnost pojava dehidracije. Tvoja naloga se glasi:

Vsak dan spij vsaj 8 kozarcev vode.

Med najbolj žejnimi bomo izžrebali nekoga, ki bo za spodbudo prejel brisačo v mikrofibra flaški. Sprejmeš izziv?

Zakaj moraš piti tekočino (najbolje vodo) redno, ne le ko te že pošteno zdeluje žeja, v najhujši vročini ali med miganjem? Ker:

  • Velik del tvojega telesa predstavlja voda (60-70 %). Izločaš jo na različne načine in če se nočeš posušiti (dehidrirati), jo je treba ves čas dolivati. 😊
  • Dehidracija lahko povzroči hude zdravstvene posledice, še posebej če težav ne znaš prepoznati pravočasno ali pa se jih lotiš z napačno pijačo (diuretiki, presladke pijače …), opozarjajo tudi na NIJZ.
  • S pitjem zadostne količine tekočine vzdržuješ ravnovesje tekočine v telesu, potrebne za uravnavanje telesne temperature, opravljanje telesnih funkcij, čiščenje telesa in oskrbovanje celic s hranili.

Hidracija ali dehidracija – to so dejstva!

Če si med tistimi, ki so redko žejni in mimogrede pozabijo na redno pitje vode, si lahko pomagaš z aplikacijo na pametnem telefonu, ki te bo opomnila, da je čas za kozarec vode. Daaah! Dobro je vedeti in poznati tudi naslednje napotke:

  • Za pitje je najprimernejša hladna, vendar ne premrzla voda, piti pa jo moraš večkrat po nekaj požirkov, da ne preobremeniš želodca. Naredi tri požirke, počakaj nekaj sekund in naredi spet tri požirke, nikar pa na dušek ne popij litra vode.
  • Kava, pravi in zeliščni čaji, alkoholne ter sladkane gazirane pijače niso primerne za žejo. Kava, alkohol in čaji so diuretiki, preveč sladkorja v pijačah pa povzroča še vrsto drugih težav.
  • Vodo imej vedno na hladnem in skrito pred neposrednimi sončnimi žarki. Če se le da, naj ne bo v plastenki, ampak v steklenici.
  • Pri močnem znojenju (šport, delo) se iz telesa izločajo tudi soli in minerali, zato navadna voda ni dovolj. Za daljšo športno aktivnost si pripravi izotonične napitke, če pa ti pijače zmanjka, raje prenehaj z aktivnostjo ali zmanjšaj obremenitev na minimum.
  • Tekočino lahko zaužiješ tudi s sadjem in zelenjavo ter različnimi jedmi, kot je recimo juha. 

Sodiš med ekstremiste ali ekstremne navdušence nad športom?

V tem primeru je poleg rednega pitja tekočine nujno pomembno tudi vzdrževanje zadostne energije, hranil in seveda uravnotežena prehrana. Veš, kaj jedo triatlonci? Preberi napotke, ki jih je v članku Triatlon in prehrana zate pripravila dr. Nada Rotovnik Kozjek, zdravnica, vodja ambulante za klinično prehrano na Onkološkem inštitutu in specialistka na področju športne prehrane ter športnica z veliko začetnico. Skupaj s hčerjo Ano sta premagali triatlon Ironman in Ljubljanski maraton!

Pozdrav!

Trkaj

ambasador izziva Zmigi se!