Vsi razlogi, zakaj so stopnice zakon!

Image

Dvigalo ali stopnice? Vem, pogosta dilema, kadar je cilj v tretjem, petem ali enajstem nadstropju.

Čeprav je dvigalo hitrejše in bolj enostavno, pa so stopnice veliko bolj zdrave za tvoje telo, zato ne oklevaj in sprejmi nalogo tega tedna*:

Ta teden ne uporabljaj dvigala, ampak pojdi raje po stopnicah.

Med ljubitelji stopnic bomo izbrali enega, ki bo svoje prehojene stopnice (in vse ostale korake) lahko štel z novim števcem korakov!!

Image

*Priporočamo, da se dvigalu odpoveš tudi kasneje, ne le za en teden. Tvoje srce, mišice, kosti in um ti bodo neizmerno hvaležni!

 

Stopnice so ena tistih iznajdb, ki si jih je človeška lenoba hitro prilagodila. Spremenile so se v tekoče stopnice ter dvigala. Saj ne rečem, dvigala so super, ko imaš polne roke težkih vrečk, ampak stopnice imajo ogromno skritih moči! Redna hoja po stopnicah vpliva na celo telo, z dobrim počutjem in pozitivnim razmišljanjem vred:

  • S hojo po stopnicah porabiš več kalorij kot s hojo ali celo s tekom.
  • Redna hoja po stopnicah zmanjšuje možnost nastanka srčno-žilnih bolezni.
  • Z vsako prehojeno stopnico se krepijo tvoje mišice in kosti.
  • Vzpenjanje po stopnicah ugodno vpliva na duševno zdravje (endorfini, pozitivno razmišljanje …). 

Dejstva o hoji po stopnicah

Pri hoji po stopnicah aktivno premaguješ silo težnosti, zato je bolj učinkovita od klasične hoje in celo teka. Pospešuje tudi hitrost bitja srca. S tem se srce krepi, krvni tlak se znižuje, manj je možnosti za zamašitev žil. Posredno se zmanjšujejo tudi možnosti za nastanek kroničnih bolezni, kot so sladkorna bolezen, srčne bolezni in celo nekatere oblike raka.

Korakanje po stopnicah je odlično za mišice in kosti. Povečuje se tvoja telesna pripravljenost (»kondicija«), izboljšuje gostota kosti, krepijo se mišice.

Tudi pri hoji po stopnicah se, kot se to recimo dogaja pri teku, po nekem času začnejo izločati endorfini ali hormoni sreče. Telo preplavita dober občutek in pozitivna energija, ki v glavi povzročita pravo eksplozijo navdušenja. Samo pomisli, kako to vpliva na tvoje delo in razpoloženje!

Ker je hoja po stopnicah tudi gibanje, je odlična še za zmanjševanje debelosti, povečanje »dobrega« holesterola, oblikovanje mišic nog in zadnjice, zmanjšuje stres in zagotavlja boljši spanec.

Stopnice v vsakdanjem življenju

Super je, ker jih ni težko najti, običajno pa jih je največ tam, kjer jih ljudje najbolj potrebujemo – v poslovnih zgradbah. Če si ves dan za pisalno mizo, ti lahko stopnice pomagajo pri razgibavanju in skrbi za zmanjšanje škodljivih vplivov pretiranega sedenja.

Stopnice so odlične za vsakdanjo uporabo, ker:

  • za hojo po stopnicah ne potrebuješ posebne opreme, niti znanja,
  • vadbo vključiš v vsakdanje opravke in ti ni treba zanjo nameniti dodatne popoldanske ure,
  • količino prehojenih stopnic zlahka prilagajaš svojim zmožnostim.

Namig: vsaj 2x na dan si med delom vzemi 5 ali 10 minut odmora in se sprehajaj gor in dol po stopnicah. 

To je to, zdaj je čas za stopnice! Pa brez strahu, samo na začetku se zdi, kot da jih ne bo nikoli konec. 😉

 

Pozdrav!

 

Trkaj

Ambasador izziva Zmigi se!