Temperatura – pomemben dejavnik neprespane noči

V vročih poletnih dneh ali posebno hladnih zimskih mesecih je miren in brezskrben spanec lahko pravi izziv. Glavni razlog je primerna temperatura, ki je stvar diskusije in o čemer se tudi strokovnjaki ne bodo povsem poenotili. Strinjali pa bi se, da je hladnejša spalnica primernejša za ugoden spanec od prevroče. Nekaj preprostih nasvetov vam lahko pomaga, da boste spali več in bolje.

Kaj lahko sami storite za boljši spanec?

1. Sprostite se

Pred spanjem poskrbite za relaksacijske aktivnosti. To je lahko kratka dihalna vaja, bolj sistematična globoka relaksacija, poslušanje umirjene glasbe ali pa samo krajši sprehod pred spanjem in prhanje z mlačno vodo.

2. Ustvarite prijetno spalno okolje

Spalnica mora biti ohlajena in zračna. Z odpiranjem oken ob nepravem času povzročimo, da je temperatura v spalnem prostoru previsoka oz. prenizka. Zato je bolje, če prostor v poletnih mesecih prezračimo zgodaj zjutraj oziroma takrat, ko je zunaj najnižja temperatura, oz. v hladnejših mesecih zračimo v več kratkih intervalih. Potem pa imamo okna spalnice zaprta. Če imamo v prostoru klimo, je smiselno, da  s klimo ohladimo prostor pred spanjem, čez noč pa klimo izklopimo.

3. Držite se rutine

Uporaba različnih ritualov pred spanjem je priročna, saj nas ti postopno uvedejo v spanec. Delujejo po načelu pogojnega refleksa, ki v nas spreminja možganske valove in delovanje avtonomnega živčevja na način, primeren za spanje.

4. Pred spanjem popijte kozarec vode

Poskrbite, da vaše telo ni dehidrirano. Pogosto čez dan ne pijemo dovolj, zato moramo vsaj pred spanjem izgubljeno tekočino nadomestiti. Če ne poskrbimo za to, se lahko zgodi, da nas bo ponoči začela boleti glava. Seveda pa alkohol ali energetske pijače niso primerne, saj povečan vnos kalorij preprečuje zaspanost.

5. Umirite svoje misli in telo

Zadnje misli pred spanjem morajo biti pomirjujoče in prijetne. Lahko se Življenju zahvalimo za lep dan in si zaželimo še lepšega za jutri. Nekateri dan zaključijo z molitvijo, tako ali drugačno. V vsakem primeru gre za pozitivne samogovore, ki nas pomirijo in s tem pripravijo na lepši in mirnejši spanec.