Tudi tebi bolečina ne pusti spati?

Ena izmed pogostih tegob, povezanih s stresom, je bolečina v hrbtu. Številke govorijo, da so prav bolečine v hrbtenici najpogostejši razlog za bolniško odsotnost v Sloveniji. Zaradi bolečine v hrbtu, najpogosteje bolečine v križu, traja začasna odsotnost z dela povprečno kar 28 koledarskih dni.

Vendar pa ima zgolj 10 odstotkov bolečin v hrbtenici v ozadju popolnoma jasno poškodbo hrbtenice oz. hrbtenično mišičnega tkiva ali neko drugo okvaro, ki je povezana z živčnim sistemom v okolici hrbtenice.

Vsi ostali dejavniki so psihosomatske oz. psihološke narave ter so povezani z razpoloženjem in čustvi, kot so anksioznost, depresivnost, nezadovoljstvo v medosebnih odnosih oz. nesposobnost prenašanja bremen. Ljudje nekako čutimo, da nismo kos pričakovanjem, da smo si preveč naložili na ramena, in se pod težo bremena počasi zlomimo.  

Stres upočasnjuje delo mišic

Stres na ljudi vpliva tudi v obliki fizične bolečine. Znanstveniki pojasnjujejo, da živčna napetost kot posledica dolgotrajnega stresa skrči mišice telesa, kar povzroči napetost in boleče mišice ter pogosto vodi tudi v glavobole. Zaradi napetosti se človek upogne, opazna je njegova značilna nervozna in agresivna drža, kot so stisnjene pesti, sklonjena glava, upognjen hrbet in podobno. Ljudje najprej občutimo napetost na vratu; te mišice otrdijo in postanejo zelo boleče, napetost pa se nato širi na grlo, čelo, ramena in navzdol ob hrbtenici.

Poslušajte svoje telo

Razumevanje povezave stresa in bolečin v hrbtenici seveda narekuje veliko počitka in spanca. Kadarkoli smo stresno nadpovprečno obremenjeni, je potreba po dobrem spancu in počitku še toliko večja. Dobro spanje in počitek lahko izničita še tako veliko zakrčenost hrbtenice in bolečine. Predvsem tisti, ki imajo povišano telesno težo in so morda čustveno bolj labilni, morajo spanju in ritualom pred spanjem nameniti več pozornosti, da ne bi vsakodnevne napetosti prehitro izzvale težav s hrbtenico.

Seveda pa ne smemo pozabiti, da smo ljudje aktivni in da s svojim načinom razmišljanja sami lahko pomembno prispevamo k razvoju težav ali pa jih »odganjamo«.

Novejše študije so pokazale, da so ljudem, ki živijo v stresu, a vseeno le redko zbolijo, skupne tri bistvene lastnosti (Powell, 1999).
Te so občutek nadzora, ko ima naše življenje smisel in namen, predanost tako družini, delu kot hobijem in družabnemu življenju ter prilagodljivost oziroma pozitiven odnos do sprememb, s katerimi se srečujemo v življenju. Zato spodbujajmo svoj osebnostni razvoj v tej smeri. In hrbtenica vam bo hvaležna!

Kako si lahko pomagate sami?

Ko boste sprostili svoje misli, bo popustila tudi napetost v mišicah. Zato si privoščite dolge sprehode v naravi, poleg plavanja, joge, pilatesa in vsega, kar vam je pri srcu, si vzemite čas za pogovore s prijatelji.

In kar je najpomembneje: soočite se s potlačenimi in nezaželenimi čustvi. Ko jih boste predelali in se naučili na stresne dejavnike odzivati drugače, bodo vašemu umu sledile tudi mišice.

Če želite več pozornosti posvetiti kvaliteti vašega spanca ter se podučiti o razlogih za dober ali nekakovosten spanec, se pridružite mojemu izzivu Kako dobro pa ti spiš?