Za zdravje nam ni treba kolesariti daleč

Kolesarjenje je eden od zelo priporočljivih in učinkovitih načinov gibanja. Izboljšuje našo telesno kondicijo in vzdržljivost. Še posebej to velja takrat, ko kolesarimo hitreje, se nekoliko bolj zadihamo in spotimo, saj se pri tem poveča naš srčni utrip.


»Vsi na kolo za zdravo telo« ni le znan rek

Kolesarjenje postaja v zadnjih letih vedno bolj popularno in pozitivno spreminja svoj statusni položaj. Včasih so kolesarili le tisti, ki niso imeli avtomobila, danes je to konjiček za vse.

Nekaterim zadostujejo krajše kolesarske poti, drugi se s kolesom odpravijo v službo ali po opravkih. Tisti najbolj zagrizeni kolesarski navdušenci pa zelo pogosto z veliko volje, moči in dobro telesno pripravljenostjo premagujejo dolge kolesarske kilometre. Radi rečemo, da je kolesarjenje postalo njihov način življenja.


Koronavirus in kolesarjenje med štirimi stenami

Epidemija koronavirusa je močno spremenila vsa področja našega življenja, tudi kolesarjenje. Držati se moramo predpisanih omejitev gibanja in v teh razmerah malce drugače kolesariti ter se tako pripravljati na čas, ko bomo zopet lahko sedli na svoje kolo. Kar je sicer težko, saj je zunaj že pomlad in nas prijetne temperature že vabijo na nove poti.

Vse, kar počnemo, naj bo v skladu s splošnimi navodili, kar pomeni, da kolesarimo in treniramo sami, omejeni smo na gibanje v svoji občini in nikar se ne izpostavljajmo nevarnim situacijam, da ne obremenimo zdravstvenega sistema.

In kako si v tem času zastaviti realne cilje za novo kolesarsko sezono? Prav je, da v tem času stremimo k vzdževanju osnovne pripravljenosti, ki smo jo dosegli že v času pred omejitvami, ki veljajo sedaj.

Vadba v zaprtih prostorih se res težko primerja s tisto na prostem, a vendar so nam na voljo možnosti, kako si lahko pomagamo. Trenažer, valji ali sobno kolo so v teh dneh tudi najbolj pametna odločitev.

Sobno kolo, trenažer in valji – kaj izbrati?

  • Sobno kolo je prava izbira za vse, ki so »nezahtevni« in si želijo le nekaj rekreacije. Kolesarski navdušenci niso ljubitelji sobnega kolesa, ampak raje uporabijo po svoji meri ukrojeno kolo, torej trenažer. Če si želite energično vadbo, ki vas bo izzvala, se lahko odločite za spinning sobno kolo.

  • Trenažer je odlična rešitev v času koronavirusa, ko smo prikrajšani za kolesarske užitke na prostem. Gre za nadgradnjo sobnega kolesa in za elegantno različico valjev. Zanj potrebujemo svoje kolo, ki ga vpnemo, trenažer pa ustvarja zavorno silo. V zadnjih letih so ga dopolnile posebne konzole, kar vadbo naredi bolj zanimivo in zabavno. Od doma se namreč lahko vozite po cestah celega sveta, se pomerite na znanih kolesarskih dirkah in vse to spremljate na zaslonu.

  • Valji so zahtevnejši za vadbo. Pri tem uporabljamo svoje kolo, vendar moramo biti previdni in popolnoma zbrani. Naprava je precej ozka in potrebno je, da ohranjamo ravnotežje. Morda je dobro, da vam prvič svetuje strokovnjak, da boste lahko pravilno rokovali z valji.

Če doma nimate dovolj prostora in so vaše možnosti za miganje omejene, lahko trenirate tudi tako, da delate vaje za moč z lastno težo ali druge vaje, kot so plank, počepi, poskoki in podobno.

Vsi si želimo, da ta čas samoizolacije kar najhitreje mine in da se novi kolesarski podvigi zopet vrnejo nazaj v naš vsakdan. A vendarle, kdaj in kako se bo kolesarska sezona – pa naj bo rekreativna ali tekmovalna – lahko začela, je težko napovedati. In ravno zato se skušajmo osredotočiti na en sam cilj, na bazično pripravljenost, ki nam je na voljo v danih razmerah.