3 telesni znaki, ki kažejo, da si pod prevelikim stresom

Prepoznavanje stresa pri sebi je ključni znak, ki nam lahko pomembno pomaga uravnavati stres. Če znamo prepoznati stresne simptome na svojem telesu, se lahko stresu tudi lažje izognemo.

Spodaj so predstavljeni najpogostejši telesni (fiziološki znaki), ki jih lahko opazimo na telesu, in doživljajski znaki, ki jih lahko spoznamo skozi doživljanje svojih čustev, ko smo v stresu. Ne smemo pa pozabiti na vedenjske znake, ki so prepoznavni preko našega vedenja in obnašanja.

Prepoznajte znake stresa

Fiziološki znaki Doživljajski znaki Vedenjski znaki
glavoboli živčnost pretirano kritiziranje drugih
slabost, omotičnost prisotnost negativnih misli zmanjšana spolna sla
bolečine v prsih ali pri srcu vznemirjenost, razdraženost težave z govorjenjem
bolečine v spodnjem delu hrbta pomanjkanje energije pomanjkanje interesa
povečano znojenje depresivnost motnje spanja
hitro bitje srca občutek ujetosti, prizadetosti povečan ali zmanjšan apetit
zadihanost izbruhi jeze, nerazumljenost težave pri odločanju
bolečine v želodcu otožnost izogibanje družbi
slabotnost neprestan strah
pospešena presnova znižano samospoštovanje
prebavne motnje občutki manjvrednosti

Kadar opazimo, da se je količina simptomov stresa povečala, je to znak, da se je naša stresna obremenitev povečala. Takrat moramo poiskati načine za čim boljše soočanje s stresom ali pa strategije, kako se lahko izognemo prevelikemu stresu.

Včasih je to lažje narediti; na primer ko smo si zadali preveč ciljev, se moramo nekaterim odpovedati ali jih preložiti na kasneje, na bolj umirjeno obdobje. V drugih primerih je lahko to težje, sploh takrat, ko se združijo skupaj različni stresorji, kot so na primer bolezen, izguba bližnjih oseb, neuspeh v službi, na katere nimamo vpliva.

Telesni stresorji so najbolj izraziti

Najmočnejši so seveda telesni stresorji, ki kažejo na to, da smo preobremenjeni. To se najpogosteje kaže v nemirnem spanju, bolečinah v prsih in glavobolih oziroma migrenah. Je pa simptomatika precej specifična in odvisna od naših prirojenih težav. Mnogi čutijo povečano stresno situacijo skozi občutljiv želodec oziroma prebavne težave, drugi skozi občutek slabotnosti in pomanjkanja energije, zelo pogosto se človeško telo odzove z bolečinami v hrbtu ali križu. Ravno zato se moramo opazovati, saj lahko tako skozi čas sami spoznamo, kjer smo šibki in preko katerega simptoma nam telo sporoča, da je stres za nas visok ali včasih celo previsok. Ko si ne znamo pomagati sami, je pomembno pravočasno poiskati ustrezno strokovno pomoč, ki nam pomaga, da spoznamo same sebe.