Aktivno poletje na kolesu

Pozdravljeni, dragi prijatelji športa, smo v času dopustov, ko se za teden, dva ali tri posvetimo svojim najdražjim. To je čas, ko se sprostimo (spijemo kozarec ali dva vina ali piva) in pozabimo na obveznosti na delovnem mestu. Idealno je, da tudi v času dopusta ne pozabimo migati, saj so vadbe v dopustniškem času za telo in dušo še posebej priporočljive. Predvsem pa nas delajo aktivne in zadovoljne. In to naj bo tudi cilj našega Migimigi izziva – ostanite v gibanju tudi v času, ko dopustujete.

V zadnji polovici junija je bila že v okolici Ljubljane vročina čez dan neznosna. Priznam, meni je Franja vlila nekaj novega zagona in kar nekaj juter sem skupaj z ženo kolesaril že pred šesto uro zjutraj. Ni lepšega občutka kot ta, da se vrneš s kolesa že pred delom in si cel dan pomirjen, saj veš, da si za svojo pripravljenost že vse postoril. Vem, veliko vas je že veščih kolesarjev in za vas to ni prav nič posebnega, za tiste, ki pa ste začetniki, naj vam v naslednjih vrsticah navedem nekaj nasvetov za trening na morju: Na morju so v juliju in avgustu temperature čez dan zelo visoke, po mojem mnenju previsoke za kolesarjenje. Treba bo vstati zgodaj in začeti s treningom okrog šeste ure zjutraj. Ne bo vroče, pa še do osmih boste že lahko nazaj, da pripravite zajtrk za svoje najdražje. Iz lastnih izkušenj vam povem, če boste zvečer pred treningom pregloboko pogledali v kozarec, verjetno s treningom ne bo nič. 🙂 V takem primeru bo bolje, da trening prestavite na drug dan. Za dvourni trening v jutranjih urah boste potrebovali vsaj dva bidona tekočine, s seboj imejte tudi kakšno energijsko ploščico. Tudi nekaj drobiža in zračnice s tlačilko ne pozabite vzeti s seboj, saj vas lahko v kriznih trenutkih rešita – defekta ali žeje.

Ne pozabite se ogreti pred vadbo


Pred vsakim treningom je zelo pomembno, da se ogrejete. Preden sedete na kolo in v začetnih kilometrih na kolesu. Lahko z nekaj razteznimi vajami ter kasnejšim lahkim prenosom po ravnini. Ogrevanje je zelo pomembno, saj vaše telo pripravi na kasnejši napor. Najbolj pomembno pa je, da s primernim ogrevanjem preprečimo morebitne poškodbe ob naporu.

Užitek naj bo na prvem mestu

Ste v času, ko je na prvem mestu skrb za vas, da se napolnite z novo energijo, pozabite na delovne obveznosti in rutino, zato naj bodo tudi kolesarske vadbe temu primerne. Ne preizkušajte meja svojih sposobnosti ravno v tem času, izogibajte se anaerobnim vadbam z visokim srčnim utripom, ampak se zgolj spravite v gibanje, ob katerem boste uživali, se medtem tudi pogovarjali, če ne boste trenirali sami, ter se tudi malo razgledali naokoli in občudovali prelepo okolico vaše dopustniške destinacije.

Naj živi Dirka po Franciji

Želim vam, da dopust preživite na vam ljub način in v krogu tistih, ki jih imate najraje. Za nami so julijski popoldnevi, ko je bila na sporedu Dirka po Franciji, na kateri smo stiskali pesti za dva naša izjemna kolesarja, Mateja Mohoriča in Jana Tratnika. Hkrati pa občudovali francoske lepote in znamenitosti. Pravijo, da je julij najbolj kolesarski mesec. Zakaj ne bi bil tudi avgust? Viva la vida!

Če pa bi se rad na maraton pripravljal v družbi, pa te vabim k sodelovanju v izziv As kolesar, s katerim preveriš, kako varen kolesar si. Z njim lahko osvojiš tri dni vodenega treninga v septembru za dve osebi pod mojim vodstvom ali druge kolesarske nagrade. Se vidimo na kolesu, pa srečno!

Andrej Hauptman