Poskrbi zase – od besed k dejanjem!

Image

Spreminjanje razvad (še posebej, če so te malo manj zdrave) ni enostavna stvar. Razvade so super, ker ne zahtevajo napora in hitro povzročijo naval zadovoljstva. Zato jih kljub temu, da so strašno nezdrave in škodljive, vztrajno negujemo, kajne?

OK, čas je, da temu narediva konec. Ne brezglavo, ampak odločno in s preprostim načrtom, ki je obenem tudi naloga tega tedna:

Sestavi seznam svojih razvad in dobrih navad, nato pa vsak mesec prečrtaj (vsaj) eno slabo in dodaj (vsaj) eno dobro!

Če te izžrebamo, te čaka sproščujoča nagrada: sprostitvena terapija v Ambulanti Zdravje AS.

Image

Zase, za svoje zdravje in boljše počutje moraš najprej premagati malodušje, lenobo in vrsto vseh mogočih izgovorov ter odločno prebosti svoj mehurček udobja.  

  • Vzeti si moraš čas za rekreacijo, prhanje, zajtrk, sprehod, pripravo zdrave večerje, branje knjige, druženje s prijatelji ali svoj najljubši hobi.
  • Ne, za zdrav obrok ni treba kupovati najdražjih »bio«, »eko«, »natur« in podobnih izdelkov. Pomagaj si z domačim vrtom ali pa povprašaj prijatelje, če kdo pozna koga (ki pozna koga), ki prideluje domače reči. 
  • Tudi za rekreacijo ti ni treba najprej v trgovino po opremo priznanih znamk ali v fitnes klub. Vse možno lahko počneš doma kar v svojih najljubših pajkicah ali pa greš le na sprehod po gozdu ali v park.
  • Daleč največji škodljivec za zdravo življenja so slabe navade in razvade, ki te spreminjajo v kavč-krompir, pridno večajo obseg tvojega trebuha in ti počasi lezejo pod kožo. Zato imam zate ta odličen načrt:
  1. Najprej si na list papirja napiši vse razvade in grde navade, ki te spremljajo v življenju (hitra prehrana, tobak, alkohol, gledanje televizije pozno v noč, umivanje zob, grizenje nohtov, »kavčanje« in podobno).
  2. Korak 2: Sestavi seznam stvari, za katere veš, da bi jih bilo dobro početi, ampak ti ne dišijo preveč (O, ja! Dobro jih poznaš: 3x na teden po pol ure aktivnega gibanja, konec kajenja, vsaj 8 ur spanca na noč, postopna zamenjava »okusne« hrane z zdravo, manj televizije in več knjig …).
  3. Z vsakega seznama izberi eno slabo navado, ki jo bo zamenjala dobra. Za vsak mesec potrebuješ (vsaj) en par. Ko so »poparčkane«, se vsak mesec slabi iz para odpovej in začni z dobro.

Kaj pravi raziskava?

Najbolje je, da se odpravljanja slabih navad lotiš zelo resno, a vseeno ne vseh naenkrat. Dovolj je ena na mesec, recimo. Slabe navade so namreč eden glavnih krivcev za zaskrbljujoče zdravstveno stanje, ki se je razkrilo v raziskavi NIJZ (Nacionalni inštitut za javno zdravje), opravljeni leta 2016. Ključne ugotovitve raziskave so:

  • 50,4 % odraslih se prehranjuje pretežno nezdravo,
  • prekomerno težkih je 58,4 % prebivalcev Slovenije,
  • na običajen delovni dan v povprečju presedimo 5 ur,
  • kadi kar 23,1 % odraslih prebivalcev,
  • 10,8 % mladih (od 25 do 34 let) čezmerno pije alkohol,
  • četrtina odraslih dnevno doživlja stres,
  • v cepljenje zaupa 61,3 % odraslih,
  • le 2/3 odraslih si 2x dnevno umije zobe,
  • 84,2 % mladih v starosti od 25 do 34 let ocenjuje svoje zdravje kot dobro ali zelo dobro,
  • 21,0 % odraslih prebivalcev Slovenije ima bolezen ali okvaro hrbtenice.

Ko previdnost in zdravo življenje nista dovolj …

Je zdrav način življenja dovolj za preprečevanje bolezni in nezgod? Ni, seveda ne, kajti pojav nekaterih bolezni ima pri različnih ljudeh povsem drug vzrok in poškodbe ne nastanejo vedno po tvoji krivdi. Za take primere ti priporočamo sklenitev Mojega življenjskega kaska, ki ti skupaj z zdravim življenjskim slogom dobro krije hrbet v vseh situacijah ter poskrbi za tvojo in za finančno varnost tvojih najbližjih.

Ne čakaj na »jutri«, začni že ta teden!

Tako, če si za, si že ta teden izberi prvi par in – začni! Seveda bo včasih težko, ampak ko se bodo pokazali prvi pozitivni rezultati, bosta ves trud in odločnost bogato poplačana.

Srečno!

 

Trkaj

Ambasador izziva Zmigi se!